Tuesday, April 17, 2012

Dinner at Highland Kitchen

今夜は私たちのお気に入りのレストラン、Highland Kitchen へやって来ました。

Tonight we came to one of our favorite restaurants, Highland Kitchen, for dinner.
ここはいつも大人気なので、席を確保するため6時ごろに来たのですが、それでももう既に8割がた席は埋まってました。

It's very popular and always crowded, so we came early (~6 pm), but ~80% of seats were already occupied.
前菜一品目はバッファローソースで和えた芽キャベツのフライ。スパイシーで夫のビールもよく進みます。

First we ordered the buffalo fried Brussel sprouts.  It was spicy and good with beer.
さらに本日のスペシャルにあった、ソフトシェルクラブのフライを注文。いよいよソフトシェルクラブのシーズンです。蟹だけがぽんと出てくるのかと思ったのですが、蟹の下にはルッコラやトマトなどのサラダがたっぷり隠れてました。蟹はもちろんおいしくてバリバリと食べてしまいました。

And we also ordered one of today's special, the fried soft-shell crab.  It came with lots of greens and some other vegetables.  The crab was crunch and tasty.
夫が選んだのは、これも今日のスペシャルの講師のミラノ風カツレツ。お肉は超巨大で人の顔ほどの大きさです。お肉の下にもじゃが芋や茸などのお野菜がたっぷり入っています。

My husband chose the veal Milanese, which was also today's special.  The meat was as big as his face!  Again, it came with lots of veggies (potatoes, mushrooms, etc) under the meat.
私はローストチキンにしました。これもまたボリュームたっぷり。こちらの付け合せはサツマイモのハッシュと菜の花 (に似た野菜) のソテー。こチキンは表面はぱりっとクリスピーで中はとってもジューシー。!夫は自分注文したお料理よりもこっちのチキンのほうがおいしいといってました。ここはほんとに何を食べてもはずれがないので安心して何でも頼めます。

I ordered the pan-roasted boneless chicken with sweet potato hash, broccoli rabe and herb gravy.  This was huge, too.  The chicken was tender and juicy inside and crispy outside - very good.  My husband preferred this to his veal.  Everything on the menu is very good and I can always rely on their food.

No comments:

Post a Comment