Sunday, April 1, 2012

Trip to Taiwan-Japan Day 17 (京都 (Kyoto) - Boston)

今日はボストンへ帰るため、朝早くに伊丹空港へ。家で朝ごはんを食べなかったので、空港内の喫茶店で朝ごはんを食べました。

We had to go back to Boston today... First we flew from Osaka to Tokyo early in the morning.  We didn't have our breakfast at home, so ate bagels, etc at the airport in Osaka. 
成田まで JAL に乗りました。ほんの1時間弱のフライトでしたが、アメリカの航空会社と比べてやっぱりサービスが全然違いますね!

We flew with JAL to Tokyo. 
成田では出発までデルタ空港のラウンジで過ごしました。夫は嬉しそうにレミーマルタンを飲んでました。

At the airport in Tokyo, we waited our flight in one of Delta's lounge.  My husband enjoyed Remy Martin.
さらにビールも。ただやと思ってお昼間から飲みすぎちゃう?

And he had several glasses of beer, too.  
ここのラウンジにはおにぎりくらいしかめぼしい食べ物はありませんでした。

This lounge did not have many choices for food - we only got some rice balls.
そしてアメリカ行きの飛行機での1回目の機内食。私はチキンを頼みましたが相変わらずまずい~。

The first meal served on our flight...  I ordered the chicken, but of course it was bad....
そして夫はビーフを。食べてないけどこれもまずそう。

My husband ordered the beef.  I didn't try it but it looked bad, too.
そして着陸直前に2回目の機内食。夫はオムレツを選んでました。

The second meal was served right before landing.  My husband ordered the omelet.
私は焼きそば。実はこの焼きそばだけはデルタの機内食で私が完食できる唯一のお料理なんです。縁日の焼きそばのような味です。

I chose the Japanese-style fried noodle - actually, this is the only dish served on Delta's flight that I can finish...  I always request this noodle dish (they serve same dish at least for 15 years (since I came to the US first time (at that time it was Northwest))
今回の帰省でも家族や友人と楽しい時間を過ごすことができました。今度いつ帰ってこられるか分かりませんが、なるべくすぐに戻ってこられるといいな~。

We spent a wonderful time with our families and friends during our stay in Taiwan and Japan.  I don't know when we can come back next time, but I am hoping it won't be too long!

No comments:

Post a Comment