Friday, May 11, 2012

Dinner at Moroccan Hospitality Restaurant

今日は久しぶりに近所のモロッコ料理店、Moroccan Hospitality Restaurant へやって来ました。

Tonight we came to a Moroccan restaurant near our home, Moroccan Hospitality Restaurant.  It's been awhile since we came here last time.
席に着くとパンと一緒にビーツとにんじんのサラダ、そして赤い色のソースが出てきました。何のソースかよく分からなかったのですが、少しスパイシーで、パンに付けて食べるとおいしい! 思わずおかわりしてしまいました。

As soon as we sat down, beet and carrot salad and some kind of red sauce were served along with bread.  The sauce (I don't know what kind of sauce) was slightly spicy and went very well with bread.  
私はビーフシュワマのピタサンド。お肉はスパイスが効いていてなかなかいけます。

I ordered the beef shwarma sandwich.  The beef was nicely flavored with spices and herbs.
夫は子羊のタジンを注文。お肉はじっくり煮込まれていて、ナイフを使わなくても食べられます。ジャガイモ、にんじん、ズッキーニなどお野菜もたっぷり。ちなみに残った骨は Poirot へのお土産として持って帰りました。

My husband chose the lamb tagine.  The meat was so tender that he did not have to use a knife to eat it.  Lots of vegetables including carrots, potatoes, zucchinis, etc., tasted good as well.  We brought the leftover bone home for Poirot (he was quite happy, too).
食後はミントティーとアーモンド入りのデザート (名前を教えてもらったのですが覚えられませんでした)。モロッコのお菓子にしては甘さ控えめでした。ミントティーはミントたっぷりで甘くて大好き。ほとんど私が飲んでしまいました。あと2ヶ月ほどでラマダンなので、ラマダン限定のお料理を食べにまた訪れたいと思います。

At the end we had the mint tea and a dessert (with almond, I forgot its name).  The dessert was not too sweet compared to other Moroccan desserts.  The mint tea had lots of mint leaves - I love it very much.  Ramadan is coming soon (in ~2 months) - we'll come back to enjoy dishes that they cook only during Ramadan.

No comments:

Post a Comment