Monday, June 18, 2012

Lowell Spinners Game

今日はボストン・レッドソックスのマイナーリーグチーム、ローウェル・スピナーズ (Lowell Spinners) の試合を見に行ってきました。これは去年私の勤める会社の社内行事で見に来るはずだったのですが雨で試合が中止になったためその振り替えです。

Today we went to watch a Lowell Spinners game (Red Sox minor league team) - this was a rain check for the game last year (for my company's summer outing) which was canceled due to heavy rain.
去年も雨が降る中食事だけは食べたのですが、今回も食事つき。メニューは去年と全く同じです。

Last year we had the dinner in the rain (but under the roof) and got the exact same diner this year as well.
メニューはポークリブ、ソーセージ、チキンウィング、牛肉のステーキなどこれでもかというほどお肉ばっかり。申し訳程度にコーンと玉葱のソテーもありましたがかなり栄養のバランスは悪いです (野菜サラダもあったのですが、レタスが萎びてて食べる気がしませんでした)。

90% of the dishes were meat - pork ribs, sausages, hot dogs, beef steaks, chicken wings...  At least we had some corns and grilled onions, too.
食事の後はスタジアムへ行って試合が始まるのを待ちます。

After the dinner, we went up to the stadium and waited for the game to start.
今日の先発メンバーが手書きで張り出してありましたが残念ながら誰一人知ってる選手はいませんでした…。

Today's players' names were hand-written on the wall but I didn't know any of the names...
今日はシーズン最初のゲームだったので、試合前にいろいろセレモニーがありました。まずはヘリコプターがどこからともなく現れてマウンドにボールを落とし、またすぐに飛び去って行きました。

It was the first game of the season, so we had a long ceremony before the game.  First, a helicopter flied in from nowhere and dropped a ball onto a mound, then flied away.
11歳の女の子が国歌斉唱を行ったのですが (めちゃくちゃうまかった!)、歌が終わるとともに昔の衣装を着た人たちがいっせいに鉄砲を発射! 予想してなかったのでそのすごい音に思わず飛び上がってしまいました。


A 11 year old girl sang the National Anthem (she was very good!), and at the end of the song, these people wearing the old costumes fired their guns.  It was totally unexpected and I was so shocked when  I heard a big sound.
さらにスピナーズのマスコットらしきものも登場。でもこれが何の生き物なのかよくわかりませんでした…。

Then several mascots of Spinners came out and danced, but I couldn't tell what kind of animals these were...

さらになんと私の同僚が抽選で選ばれ始球式の球を投げることに! 残念ながら球はキャッチャーのはるか手前に落ちてしまいましたが、すごくいい思い出になると思います。このほかにも子供達が球場を一周したり、観客も一緒になって楽しめるセレモニーでした。

And, one of my colleagues was selected for the ceremonial first pitch!!  The ball she threw was not as good as it could be, but it would become a very good memory for her!  In addition to these, there were many other events (kids walking around the stadium, etc) before the game, and we all enjoyed the ceremony as we felt we were a part of it.
いよいよ試合が始まったのですが、この頃にはかなり寒くなってきて、上着を持ってくるのを忘れた私達は3回の裏が終わると寒さに耐え切れず、家に帰ることにしました。翌日試合結果を聞くと2-1でスピナーズが勝ったらしいです。もちろんレッドソックスの試合とは規模も野球のレベルも比べものになりませんが、その分チケットはかなり安く、アットホームな雰囲気なので家族で楽しむにはもってこいだと思います。

Finely at ~7:30 pm the game started, but by the time it was very chilly (I forgot to bring my jacket) and I couldn't stand it any longer - so we left after the third inning (next day one of my colleagues told me that Spinners won (2-1) the game).  It was no comparison to a Red Sox game, but tickets are very cheap and the magnetosphere is very relaxed, so it would be a nice summer activity for families.

No comments:

Post a Comment