Saturday, August 27, 2011

Summer Outing to Lowell Spinners Game

今日は私の会社の社内行事でボストン・レッドソックスのマイナーリーグチーム、ローウェル・スピナーズの試合を見に来ました。松坂選手などレッドソックスの選手も調整のため試合に出ることがあるらしいです。

This afternoon, for my company's summer outing, we came to watch the baseball game of Lowell Spinners, which is the minor league baseball affiliate of the Boston Red Sox.
今日の午後から明日にかけて台風のため大雨・強風が予想されています。私たちが家を出たときは大雨だったのですが球場に着いた時にはこの辺りはまだ雨は降っていませんでした。

The hurricane was coming this afternoon and when we left home it was raining so hard in our area but not raining around the stadium.
今回は会社の特別行事なのでお昼ご飯付です。私たちの他にも大グループで来ている人達や、ここで子供のお誕生日会をしている人達もいました。

We got the group tickets that come with All-You-Can Eat BBQ, so we could enjoy the meal before the game started.  There were several other groups as well.
夏はやっぱりとうもろこし!

Of course we need to have corn on the cob in summer!!
ホットドッグ。

Hot dogs.
ソーセージ。

Sausages.
フライドチキン。

Fried chickens.
そしてスペアリブ。見事なまでにお肉ばっかりです。サラダも申し訳程度に端っこのほうにちょこっとおかれていましたが、食べている人はほとんどなし。

And spare ribs.  Well, we found only meat...  We also had some salad, but I didn't see many people eating it...
お昼ごはんを食べている間に大雨が。う~ん、今日の試合は中止かな?

When we were eating BBQ, it started raining very hard...  We didn't think they would still play in this rain...
球場を覗いてみると、ビニールシートで覆われていました。レッドソックスのフェンウェイ球場と比べるとグラウンドと観覧席がとても近くてかなりアットホームな感じ。

We checked out the stadium but it was covered by the big plastic sheet.  
観覧席も屋根などはないのでずぶ濡れ。

The seats are not covered and they were all wet. 
一応選手達は試合の準備をしているようでしたが、どうなることやら。

The players were preparing for the game, though...
私達も多分試合は中止だろうと思いながらも公式には中止の発表はされてなかったのでみんなで食べたり飲んだりしながら待っていました。すると選手が来て子供達にサインをし始めました。

Although we knew that the game would be canceled, there was no official announcement so we were just hanging around.  Then one of the players showed up and gave his autographs to kids.
ミーハーな私はこの選手が誰かなどまったく知らなかったのですが、サインをお願いしてみたところ快く書いてもらえました。後で調べたところ、彼は Michael McCarthy という名前のピッチャーでした。がんばって早くレッドソックスでプレーできるようになってほしいです。この後、結局試合は中止となり帰宅しましたが、代わりに来年の試合のチケットをもらえるらしいので楽しみにしておきます。

Although I didn't know who he was, I also asked for his autograph and he kindly gave it to me!  Later I found out that his name is Michael McCarthy (a pitcher).  Hope he can play in a major league soon!  Eventually the game got officially canceled and we went home.  But we will get another tickets for one of the games next year!

No comments:

Post a Comment