Sunday, July 18, 2010

Anniversary Dinner at Menton

結婚記念日(本当は明日)のお祝いに、Menton で夕食です。このレストランは4月にオープンしたばかりで、以前から行ってみたかったのですが、なかなか機会に恵まれず。今日はお祝いということで良いチャンスです。

To celebrate our anniversary (it will be tomorrow), we went to Menton, a French restaurant, for dinner.  This restaurant just opened in April this year, but I did not have a chance to visit until today.

日曜日なので比較的すいていました。私たちが到着したときには先客1組だけでした。メニューは 4 コースの Prix Fixe($95)とシェフのテイスティングメニュー($145、7 コース)のみ。7 コースは食べ切れないだろうということで今回は Prix Fixe にしました。

Since it was Sunday today, the restaurant was not crowded.  They offer only 4-course preix fix menu ($95) and Chef's tasting menu (7-course, $145).  I didn't think I could finish 7 course meal, so we decided to go for the prix fixe menu.

白ワイン。このワインはおいしかったので、今度ぜひ自分で買って飲もうと思います。

White wine we tried.  This wine was very good.

グレープフルーツのカクテル。ノンアルコールです。夏らしくさわやかな味。

I ordered a glass of non-alcoholic grapefruit cocktail.  It tasted very refreshing.

アミューズブッシュ。ポテトのビシソワーズ。

Amuse bouche, potato vichyssoise.

ミニクロワッサン。バターの方が大きい...。

Mini croissant.  It was really tiny, smaller than the butter that came with it...

ロブスターサラダ(Maine Lobster Salad)。これは追加で$8 取られます。その割にはいまいち。もう少しソースに工夫が欲しいところ。

Maine Lobster Salad.  You have to pay additional $8 for this dish, but I don't think it is worth the price...  Not much lobster meat and the sauce was not very creative.

フォワグラ(Terrine of Foie Gras de Canard)。これはこの間フランスで食べたのと近い味でした。でもなぜか上に塩がかかっていて、ちょっと辛かったです。

Terrine of Foie Gras de Canard.  This tasted similar to those we enjoyed in France.  But I don't understand why they put salt on foie gras.  It was salty.

パン3種(レーズン入り、オートミール、ソムリナ粉)。あまりおいしくない。普通のバゲットの方が好みです。でもそのおかげでパンを食べすぎでおなかいっぱいになるということがなかったので良かったです。

Bread three kinds (raisin, oatmeal, semolina).  Not very tasty.  I prefer simple, well-prepared baguette.  But thanks to this, I didn't eat too much bread and  thus didn't get too full before the main dish! 

手長海老に Kataifi というパイ生地のようなのを巻いたもの(Kataifi Wrapped Langoustines)。これも追加で$12 払わなくてはいけません。でも生地がぱりっとしておいしかったです。もちろん海老も。

Kataifi Wrapped Langoustines.  This dish also requires additional $12.  But I liked the texture of kataifi  and langoustines was also yummy.  But I believe the green sauce (pea?) underneath was same as the one used in the lobster salad...

シマスズキ(Chorizo Poached Striped Bass)。チョリソーのスライスが上に載っています。ソースはガスパチョということでしたが、温かいものでした。

Chorizo Poached Striped Bass.  We were told it was gazpacho sauce, but it was warm.

なぜかレストランからのサービスで、ベーコン(Vermont Berkshire Fresh Bacon)。これは皮がカリカリ、お肉はジューシーでおいしかったです。パリで食べたのと良く似ていました。この一皿を食べ終わったとき、マネージャーらしき人が挨拶に来ました。私たちがお料理を写真にとっているのを見て、レストラン評論家か何かと思ったようです。だから一皿サービスしてくれたのかな?ただの趣味だと言っておきましたが。さらに食後、キッチンに案内してくれるらしいです。なんか得した気分。

Vermont Berkshire Fresh Bacon.  I don't know why, but this dish was on the house.  This was actually very good (maybe my favorite for tonight).  After we finish this dish, the restaurant manager (I guess) came to our table and asked us if we were the professional writer (because we were taking pictures).  Was that the reason for this additional dish?  Furthermore, he offered us to look around their kitchen after the dinner.  Lucky us.

鶉のフォワグラ詰め(Cavendish Vermont Quail Farci)。これはパリで食べたものの方がおいしかったけど、それでもなかなか良いお味。もうこのあたりでおなかがいっぱいです。食べ切れなくて夫に助けてもらいました。

Cavendish Vermont Quail Farci.  I think the similar dish that we had in Paris tasted better, but this was not bad, either.  At this time, I was too full to finish the plate by myself and asked for my husband's help.

子羊(Elysian Field Farm Lamb)私はラムがあまり得意ではないのですが(においが苦手)、夫に一口味見させてもらったところ、そんなににおいもなく、やわらかくておいしかったです。でもソースが塩辛かった。

Elysian Field Farm Lamb.  I don't like lamb very much (I don't like its smell), but I tasted it a little bit and it was not very smelly and the meat was tender.  But this sauce was extremely salty.  It was OK if you try the sauce together with the meat, but no way you can enjoy the sauce alone, which is pity as I usually love to clean the plate with bread.

私たちの飲んだワインのラベルをわざわざ剥がして持ってきてくれました。このレストランはサービスがとてもすばらしいです。サービスの悪い店には、いくらお料理がおいしくても2度と行かない私達ですが、ここは合格点(かなり高得点)をあげられます。

The waitress gave us the label of the wine we had.  The service offered by this restaurant was excellent.  I generally don't return to restaurants with bad service (even if food is good), but this restaurant exceeded my expectations in terms of service.

これもレストランからのサービスで甘いスパークリングワイン。アルコール分はかなり低いので(多分私がアルコールを飲まなかったからこれを選んでくれた)私にも飲めました。

This sparkling wine was also on the house.  It had very low % of alcohol (I think they selected this wine because they understood I don't drink too much alcohol), so I could enjoy it.

メニューを注文するときに、今日は何か特別の日なのかと聞かれたので、結婚記念日のお祝いだといったら、デザートのお皿にチョコレートで Happy Anniversary と書いてくれました。大げさじゃなく、さりげないサービスがうれしかったです。デザートはイチゴのショートケーキ(Strawberry Shortcake)。でもショートケーキと聞いてイメージするのとはかなり違います。

When we placed our order, the waitress asked us if it was a special occasion tonight and we told her it was our anniversary.  So they decorated our dessert plates with chocolate "Happy Anniversary" on them.  My husband's dessert was Strawberry Shortcake.  But it was different from what we expected.

私のデザートはレモンのタルト。これは私が普段家で作るのとほとんど同じ味!私の腕がシェフ並みなのか、それともこのデザートがたいしたことないのか(たぶん後者)。

I selected Lemon Tart.  This tasted exactly same as my lemon tart.  Maybe my baking skill is as good as the chef or this desert is not very impressive (I believe the latter is the case).

最後にミニマカロン。どれくらい小さいかというと、

At the end, mini macarones.  They were as small as...

これくらい。でもこの時点で満腹すぎて、こんなに小さいマカロンすら食べられませんでした。

This.  I was tooooo full and I couldn't eat any of them although they were so tiny.

エスプレッソ。このレストランは総合的には満足ですが、パン、ソース、デザートがもう少し改善されるとさらに良いと思います。

Espresso.  This restaurant was OK overall, but I think they should improve bread, sauces, and desserts.

これがキッチン。今日はそれほど忙しくないらしいですがそれでも12人くらいが忙しく動き回っていました。土曜日はもっと多いそう。とてもきれいなキッチンでした。あ~、今週末は食べ過ぎてしまいました。来週は粗食でダイエットに励みます!

This is the kitchen.  The manager said it was not too busy tonight, but still many chefs (12 of them) were working busily.  He said there are more chefs working on Saturdays.  Ahhh, we ate too much this weekend.  We will be on diet starting tomorrow...

No comments:

Post a Comment