Friday, June 17, 2011

Dinner at East by Northeast

今日は、ケンブリッジにあるモダンチャイニーズのお店、East by Northeast へやって来ました。シェフはアメリカ生まれですが、ご両親が台湾出身だそうです。

Today we went to East by North East, a Chinese fusion restaurant in Cambridge.  The chef was born in the US, but his parents are from Taiwan.
定番のメニューに加えて黒板には今日のスペシャルが書いてあります。

In addition to the normal menu, today's specials were written on the blackboard.
私は生姜のソーダを頼んだのですが、これはいまいち。超薄味で、炭酸も効いてなくてただの水みたい。

I ordered the ginger soda, but it was not very good - it tasted very diluted, and it was just like water with a few drops of ginger juice...
アミューズブッシュ。お料理の説明をしてくれたのですが、他の事を考えていたので聞いてませんでした。

The amuse bouche.  I was not listening to our waitress when she was explaining the dish, so I don't know what it was.
野菜のピクルス。彩がきれい。でもまあ味は普通の酢漬け。

The pickled vegetable plate.  It was very colorful and beautiful, and I guess the vegetables were fresh, but just pickles.
中華風豚ばら肉のバーガー。

The crispy pork belly with mantou bread.
豚ばら肉は柔らかくておいしかったですが、皮がちょっとぱさっとしていて残念。もっとふわふわの皮を期待していたのですが。

The pork belly was very tender, but the mantou was dry and dense.  I was expecting more soft buns...
豚肉と蟹のワンタン。蟹の味はあまりしなかったような...。インパクトにかけるお料理だったのであんまり覚えていません。

The pork and crab wantons in seafood broth.  I didn't taste the crab...  It was not a very memorable dish.
これは今日のスペシャルから選んだ大根餅とぜんまいのソテー。自家製のベーコンの塩味が効いていて、結構気に入りました。

From today's specials, the crispy daikon cake, fiddleheads, house cured pork belly and XO sauce.  I loved the fiddleheads!
牛肉、パースニップ、人参入りの自家製ヌードル。台湾料理の牛肉麺をアレンジした感じ。スープは真っ黒なのですが、味付けは辛いというよりちょっと甘め。夫には不評でした。

The homemade thick cut noodles with beef shank, parsnips, carrots, etc, in spicy beef broth.  It was the arranged version of Taiwanese beef noodles.  The broth was very dark (almost black), but not spicy - it was rather sweet.  My husband din't like it.
これは私が今回一番気に入った、エッグヌードルのあん肝ソース和え。

This was my favorite dish of the day, the egg noodles with peas, pickled ramps, asparagus, and monkfish liver sauce.
麺は讃岐うどんのように腰があり、ソースがとってもクリーミーなんだけどアジアっぽい味でおいしい!

The noodles were very chewy, which I loved, and the monkfish liver sauce was very creamy yet so Asian.  I loved this dish!
最後にクッキーがサービスで出てきました。夫にはアレンジされた台湾料理が気に入らなかったようでちょっと文句を言っていましたが、私はそんなに悪いとは思いませんでした。ちょっとお料理に当たり外れはありましたが。まあ確かに私もアメリカ風にアレンジされた日本料理とか出されたらちょっと...と思うかも。

At the end, these cookies were served.  My husband didn't like "arranged" Taiwanese/Chinese dishes very much, so he was a bit complaining, but I didn't think it was too bad (although their dishes were hit-and-miss).

No comments:

Post a Comment