Thursday, October 27, 2011

Trip to Japan (4)

今日はヨドバシカメラの1階にあるCôté Bistrot「コテ・ビストロ」に友人とお昼ご飯を食べに来ました。知らなかったのですが東京・青山のビストロ、Benoit プロデュースのお店らしい。ということはアラン・デュカスのプロデュースということなのでしょうか? その辺が余りよくわかりませんが、見た目はパリのビストロのようにおしゃれ。

Today my friend and I came to Côté Bistrot located on the 1st floor of the computer/electronic store (Yodobashi Camera) near Kyoto Station.  I didn’t know until later, but this restaurant is produced by Benoit (in Tokyo).  Does this mean it is produced by Alan Ducasse??   I am not sure..  But it looks like a bistro in Paris.
ランチセットを頼むとパンが出てきたのですが、このパンはあんまりおいしくないかも。 

This bread was not very tasty…
友人はパスタセットを注文。今日のパスタは厚切りベーコンときのこのショートパスタ。バターの味がしっかりしていておいしい。

My friend ordered today’s pasta (short pasta with bacon and mushrooms).  I liked the strong butter flavor – I guess lots of butter was used (tasty but not healthy?).
私はローストチキンにしてみました。かなりボリュームがあります。チキンはとってもジューシー。付け合わせのポテトは皮がカリカリ、中はホクホクで、いくらでも食べられそう。

I ordered the roast chicken.  The chicken was very juicy.  The potatoes were crispy outside and soft inside – pretty good.
セットには飲み物が付いてくるのですが、私はエスプレッソにしました。でもワインなども選べるらしく、周りのテーブルでは結構飲んでいる人たちがいました。みんなこの後仕事に戻らなくてもいいのかな~なんて要らぬ心配をしてしまいます。

The lunch menu comes with a selection of drink and I ordered the espresso.  But you could choose a glass of wine as well and I saw many people having wine at oterh tables.
その後はさらにおしゃべりするため場所を移動。抹茶クリーム蜜豆などを注文してしまいました。久しぶりにいろいろ話せて楽しかったです~。

After lunch we moved to another place (for dessert!) to continue our conversations.  I had a great time!!

No comments:

Post a Comment