Wednesday, January 12, 2011

Nor'easter in Boston!

久しぶりにボストンに大雪が降りました。前の晩から降り始め、朝起きたら50センチくらい積もっていました。朝になっても降り続き、さすがに会社に行くことができず、自宅勤務 (会社は正式には休業ではなかったのですが、大吹雪の中、車を運転して事故でもあったら嫌なので)。

We had a Nor'easter today!  It's been quite awhile since we had a storm this big last time.  It started snow the night before, and kept snowing until late afternoon.  The accumulation was almost 2 feet.  I (and most of people) couldn't drive to work, so I worked from home (officially my company was not closed, but I didn't want to have an accident driving in the heavy snow!). 
Poirot をベランダに連れ出すと、おいしそうに雪を食べ始めました。

I threw Poirot into the porch, and he seemed enjoying eating snow.
でも寒くなってすぐ家の中に戻ってきました。Poirot は犬のくせに寒がり。ストーブの前が彼の指定席です。雪が小降りになった後、夫と二人雪かき。今回の雪は湿っていて重い....。かなり疲れました。でもその日の夜にはほとんどの道路はきれいに除雪されてました。さすがボストン、雪には慣れてます。

But he immediately came back inside the house because he felt cold.  Although he is a dog, he hate cold weather (and hot weather, too).  His favorite spot in winter is in front of the heater.  After snowfall was getting small, my husband and I shoveled out snow on our driveway and sidewalk.  It was wet snow and very heavy...  I was exhausted..  By the night, however, most of the major roads were already cleaned and we had no problem driving around.  Bostonians know how to handle snow!

2 comments:

  1. Takayoさん、こんにちは。
    ボストンもたくさん雪が降ったんですね。ポワロくんも雪と楽しそうに遊んでますね! 私の実家の犬も雪がすごく好きで平気で顔を突っ込んでいきます(笑)冷たくないんかなーって思いますよ!
    顔を真っ白にして『グシュン』とくしゃみする姿が何とも言えません!

    ReplyDelete
  2. 貴船さん、こんにちは。日本もこの冬は雪が多いらしいですね。去年の大晦日には10センチ位積もったと京都の実家の両親が言ってました。弁慶君、きっと大喜びですね。ポワロは雪は(食べるのが?)好きなようですが(この間直径5センチくらいの雪の玉を作ったら全部食べてしまいました)、寒いのが苦手でちょっと雪で遊んだらすぐに家の中に戻ってきます。

    ReplyDelete