Wednesday, February 23, 2011

Dinner at Ristorante Serena

今日の夕食は近所のイタリアンレストラン、Restorante Serena で。

Tonight's dinner was at Restorante Serena in our neighborhood.
イカのソテー。イカは柔らかく、トマトベースのソースもちょっとピリ辛で、なかなかいけます。

We shared the calamari piccante (sautéed calamari with cherry tomatoes, onions and fresh herbs in a fradiavolo sauce).  The calamaris were very tender and the sauce was spicy and flavorful.  It was good.
これは夫のメインディッシュについてきたサラダ。

This is the side salad came with my husband's entrée.
私は海老のピザを頼みました。このレストランにはピザを焼く釜があって、以前から気になっていましたが、ピザを注文したのは今日が始めて。味は期待したほどではありませんでした。トマトソースのピザにすれば良かったかなあ。かなり大きなピザだったので食べ切れなかった分はお持ち帰り。

I ordered the scampi pizza.  This restaurant has the brick pizza oven and I have been interested in their pizzas.  But this was the first time I ordered a pizza here.  It was not as good as I expected - I guess because it was too much cheese and not much flavor.  I should have ordered a pizza with tomato sauce (the menu said it had fresh tomatoes, but I didn't find any..).
夫が注文したのはポークチョップのサルティンボッカ。

My husband ordered the pork chop saltimbocca.
中にはハムとモッツアレラチーズが挟まっています。お肉はすご~く柔らかいです。シェリー酒のソースはちょっと塩辛かったですがそれでもおいしかったです。おいしいし、近所なので気軽に来られるのがいいところ。

The pork chop was stuffed with ham and mozzarella cheese.  The meat was very tender and moist.  The sherry wine sauce was a tad salty, but overall, it was very tasty.  We like this restaurant since it has wide variety of dishes (many are very good) and is very close to our house!

No comments:

Post a Comment