Saturday, February 12, 2011

Dinner at Toraya

今日は急にお寿司が食べたくなって、Sushi Island か虎屋のどちらに行こうか迷ったのですが、長い間ご無沙汰していた虎屋に行くことに。ここは20席ほどしかない小さなレストランですが大変人気なのでちょっと早い時間に到着。私達が一番乗りだったのですが、10分もしないうちに全部席が埋まってしまいました。

Tonight we wanted to eat some sushi.  We thought about Sushi Island and Toraya, but since we haven't been to Toraya for such a long time, we decided to go there.  Toraya is a tiny Japanese restaurant in Arlington, with only ~20 seats.  We came early (~5:30 pm) to secure our table.  We were the first one there tonight, but within 10 min of our arrival, all the seats were occupied.

キリンの一番搾り大瓶。

A large bottle of Kirin beer.
ししゃもの唐揚げ。日本のものより小ぶりですがおいしい。

Fried shishamo (willow leaf fish in English).  They were a bit smaller than ones I generally find in Japan, but good!
蛸の唐揚げ。これも身がこりこりしておいしい。

Fried octopus.  This was also good - not rubbery texture.
シーフードサラダ。海老、はまち、サーモン、蟹かま、いくら等がのっています。

Seafood salad.  It had shrimp, salmon and salmon roe, yellowtail, imitation carb, etc.
湯豆腐。木綿豆腐だったのがちょっと残念。私は絹ごしのほうが好みなんだけど。

Tofu hotpot.  The firm tofu was used in this dish, but I prefer the silken tofu...
お寿司は今日のスペシャルメニューの中から鰆、平目、螺貝を注文。鰆は表面を少し炙ってあって香ばしい香り。

For sushi, we ordered 3 kinds from today's special menu - Spanish mackerel, fluke, and whelk.
そしてちらし寿司。関東風ですね。子供の頃よく食べた京都風のとはかなり違いますが、たくさんの種類のねたが美しく盛り付けされていました。どれも全部おいしくて2人ともおなかいっぱいになりました。満足、満足。

And chirashi-zushi (scattered sushi) - a bowl of sushi rice topped with a variety of sashimi and other stuff. It was decorated so beautifully.  We were very satisfied with their food!

No comments:

Post a Comment