Sunday, November 14, 2010

Trip to New Orleans Day 2 (1)

ニューオーリンズ2日目はまず有名な Cafe du Monde で朝食です。

Second day in New Orleans.  We first went to the famous Cafe du Monde for breakfast.
日曜の朝ということで、お店の前には長い列ができていました。でもテーブルがたくさんあるのですぐに順番が回ってきます。

Probably because it was the Sunday morning, there was a long line in front of the cafe.  But since there were so many tables, we could get seated with only a short wait (less than 10 min).
ここに来たからには beignets (揚げドーナツのようなもの)を注文しないわけには行きません。

Here, you must order beignets.
もちろん私たちも2人前注文。1人前3個なので、全部食べきれるか心配でしたがぺろりと平らげてしまいました。粉砂糖がたっぷり上にのっていますが、生地自体はそんなに甘くなく、程よい加減です。

Of course we ordered them as well.  One order comes with 3 pieces (we ordered 2), so I was worried if I could finish them all, but it was easy!  Although a lot of powder sugar on them, the dough itself was not very sweet (just perfect sweetness) and I did not taste them too oily.
腹ごしらえした後は、Swamp (沼地・湿地)ツアーに参加。このボートに乗って、沼地を進んでいきます。

After the breakfast, we joined a swamp tour.  This is the boat we took.
周りには珍しい植物が一杯。木からぶら下がっている白い綿のようなものはスペイン苔。

There were many plants I've never seen before.  The white stuff hanging from trees is the Spanish moss.
このようなエアーボートで回ることもできます。これは結構スピードが出るのですが、とてもうるさいため、乗っている人はみなヘッドフォンをつけています。

There was another tour where you could take this air boat.  It can run fast, but very noisy and you need to put a headset on during the ride.
これはワニではなく、この沼にいる魚の頭(本物)。頭だけ見るとワニのようですよね。かなり重いです。

This is not a head of an alligator, but it is the head of a fish in this swamp.  It looked like an alligator, though.
珍しい鳥(名前を聞いたのですが忘れてしまいました)がいました。

A bird I've never seen (I forgot the name of it).
ついにワニ発見!

Finally we found an alligator!
このワニはちょっと怖い顔。

This alligator looked scary.
船長さんがマシュマロを沼に投げ入れると、それを食べに数匹のワニが水面近くまでやって来ました。ワニがマシュマロ好きだとは知りませんでした。

Our captain threw marshmallows to the swamp, then several alligators came to eat them.  I didn't know alligators like marshmallows!
木の上で休憩中のワニを発見。木と一体化していて、少しはなれたところからだとワニがいるとは気づきません。

Another alligator on a tree.  You couldn't see it until you come close to it as it was blending in the tree.
なんと!生まれてはじめてワニを触ってしまいました!はじめは怖かったのですが、想像していたよりぬめっとはしていなくて、これぐらいの大きさ(これは赤ちゃんワニです)なら結構可愛いかもなんて思ってしまいました。

I held a baby alligator first time in my life!  I was scared at the beginning, but it was very calm.  Now I think it is rather cute (if it stays ib this size).
この木の上には2匹もいました。

Another couple on this tree.
亀もいます。

And a turtle.
ちょっと幻想的な雰囲気。

It was very beautiful.
貴重な体験ができて、とても楽しかったです。お勧めのツアーです。

It was very interesting experience and we enjoyed a lot.  I highly recommend this tour.

No comments:

Post a Comment