Tuesday, November 16, 2010

Trip to New Orleans Day 4 (Superdome)

今夜は業者の招待で、ニューオーリンズセインツ(アメフトチーム)の本拠地、スーパードームへやってきました!ちなみにこの写真は別の日の昼間に撮ったものです。

Tonight a vendor invited us to the Superdone, the home of New Orleans Saints (this picture was taken the other day during the day time).
試合で実際に使われていたボールです。

The official NFL football!
ドームの中に入ると、マーチングバンドの人達が演奏していました。すごく贅沢ですな。まあ、この費用は回りまわって、私達のような得意先が払うことになるんですけどね。

Inside the dome, a marching band was playing music.  It must have cost a lot of money.  But I guess we, as sponsors, indirectly pay for this event... 
芝は人工芝です。

The ground is covered with synthetic lawns.
ドームは実際はかなり大きいのですが、観客席に誰もいないせいか、小さく見えました。

I know that the dome is very big, but I didn't feel it big maybe because there was no audience.
でもこの観客席が満席になったらすごい迫力でしょうね。

But it must be amazing when all these seats are occupied.
スタジアムでは招待客が実際にボールを投げたり蹴ったりしてスコアーを競いあい、成績優秀者には景品も出ていました。

In the stadium, invitees could participate in the various activities.
結構みんな熱くなって、真剣にプレーしていました。

Everyone was playing very seriously!
メタボ気味のおじさんたち、明日筋肉痛にならなければいいのですが。

Hope they didn't get sore muscles next day!
ニューオーリンズセインツは、先シーズンスーパーボールに勝ってワールドチャンピオン(といってもアメリカナンバーワンというだけなのですが)に輝きました。

New Orleans Saints was the world champion in the last season.
食事はビュッフェ形式で、特筆するほどの味ではありませんでしたが、アルコール類は飲み放題。今夜はなかなか出来ない貴重な体験が出来て、楽しかったです。

The dinner was the buffet style, and was nothing special to write about, but they had "all you can drink" alcohol.  It was the very interesting experience and we enjoyed it!

No comments:

Post a Comment