Sunday, August 14, 2011

Brunch at B & G Oysters

ボストンでは今日からレストランウィークが始まりました。レストランウィークは3月と8月の年2回あって、期間はそれぞれ2週間。参加するレストランでは3コースのお料理がお昼なら$20、夜なら$33で楽しめます。今回はまず、South End にある B&G Oysters というエーフードのお店にお昼を食べに行ってきました。

In Boston, the “Restaurant Week” started from today.  Twice a year in March and August (for two weeks each), participating restaurants serve 3 course meals at $20 for lunch and $33 for dinner.  This time, we tried B&G Oysters, a seafood restaurant in South End., for lunch
私たちの席はオープンキッチンのすぐ横だったので、中の人が盛り付け等をしているところをじーっと観察。

Our table was right next to the open kitchen, so I was staring at people working inside (hope I didn’t make them nervous).
パンとオリーブオイル。

Some bread and olive oil.
夫は Ipswich Summer Ale という地元産のビール、私はアイスティー。

My husband ordered Ipswich Summer Ale, and I had iced tea.
私がレストランメニューの中から選んだ一品目はムール貝。ちょっぴり辛いチリパウダーがアンチョビとバターのソースの良いアクセントになっています。

The first dish I chose from the restaurant week menu was the steamed mussels.  Chili in the anchovy butter sauce gave a nice spicy kick.
夫が選んだのはロブスターベニエという名前で、ロブスターのすり身を団子状にしてあげたもの。多分、泡立てた卵白が入っているため、ふわふわです。でももうちょっとロブスターの味がしっかりしていたらよかったんだけど。

My husband went for the lobster beignets.  It was very airy (I guess because of egg white).  I wish it had stronger lobster flavor.
私のメインディッシュは blue cod という白身のお魚。お魚はジューシーで、付け合せのラタトゥユもおいしく、満足。

My main dish was Atlantic blue cod.  The fish was juicy and I also liked the ratatouille under the fish.
夫は牡蠣フライの BLT。牡蠣フライ、ベーコン、レタス、トマトのサンドイッチにフライドポテト、コールスローもついてボリュームたっぷり。

My husband had the fried oyster BLT.  It came with fries and coleslaw.
牡蠣も結構入っていました。

Quite a few oysters were in the sandwich.
私が選んだデザートはヨーグルトのアイスクリーム。これは普通。

For the dessert, I had the yogurt ice cream.  This was just OK.
デザートのチョイスは2種類しかなかったので、夫はもうひとつのチョコレートタルトを注文 (実は2人ともチョコレート系のデザートはあまり好きではないのですが)。一口もらったのですが、めちゃくちゃ濃厚でやっぱり私の口にはあまり合いませんでした。夫も半分くらい残してました。お料理は一人$20ですが、飲み物、税金、チップなど入れるとそれなりの金額になります。でもまあ全体的には悪くなかったのでOKということにしておきます。

We only had 2 choices for the dessert, my husband ordered the chocolate tart (neither of us likes chocolate very much…).  I had a bite, but it was too heavy for me.  Even my husband could not finish it.  Although the meal itself was $20/person, when drinks, tax, and a tip were added, the bill did not come cheap.  But overall the food was good, so we were satisfied.

No comments:

Post a Comment