Friday, August 26, 2011

Lunch at Capital Grill

今日は、関連部署の上司が私と同僚の計3人にお昼をご馳走してくれるということで、会社近くの Capital Grill へ行ってきました。ここは全国展開しているステーキハウスですが、チェーンレストランのくせに値段はかなり高いです。

Today my boss (not a direct boss but we are working on a same project) treated me and other two colleagues for lunch at Capital Grill.  This is the  (expensive) chain steak house.
レストランウィーク期間中だったので$20で3コースのメニューを注文することに。私は前菜にサラダを頼んだのですが、ちょっと見た目が貧相なサラダで味もごく普通。

I chose my dishes from the restaurant week menu (3 course meal for $20).  My first course was the field green, but it had a sad appearance, and was just the ordinary salad.
メインはステーキが挟まったバーガーにしたのですが、超ミニサイズ。一応ステーキナイフが出されたのですが、ナイフで切るまでもなく、一口で食べられる大きさです。

My main dish was the mini tenderloin sandwiches.  They were really mini.  The waitress gave me a steak knife, but I didn't even need to use it - it was just one bite!!
さすがにお肉は柔らかくてとってもおいしかったのですが、期待していただけにちょっとがっかり。

The steak itself was actually very good, but too small....
おまけに前日の停電のせいでアイスクリームがないから代わりのデザートを選んでくれといわれ、仕方なく苺を注文。グランマニエが効いたソースがたっぷりかかっていてちょっと酔いそうになってしまいました。奢ってもらったので文句は言えませんが、自分でお金を払ってまでは来ようとは思いません。でもお店はかなり繁盛しているようでした。みんなお金持ちなんやな~と思ってしまいます。

For the dessert, I chose the ice cream, but because of the power outage the night before, ice cream was not available.  So instead, I had strawberries with grand marnier sauce.  Since I didn't pay, I couldn't complain, but I was a bit disappointed - I wouldn't come here with my own money.  But the restaurant appeared very popular and crowded.  I guess there are lots of rich people!

No comments:

Post a Comment