Tuesday, March 27, 2012

Trip to Taiwan-Japan Day 12 (1)(京都 (Kyoto))

今日は行きたいケーキ屋さんがあったのでお昼ごろに出かけたのですが、なんと定休日。どうしようかと周辺を歩いているとカフェ バスティーユ (Café Bastille) を発見。名前を聞いたことはあったのですが、訪れたことはなく、お昼ご飯もまだだったのでここに入ることにしました。

Today we were planning to visit a patisserie and left home around noon, but it was closed for the day.  So we just walked around the area, and then found a café called Café Bastille.  I heard about this café before but never visited before, so we gave it a try.
私たちが入る直前に6人くらいの親子連れが入ったのでテーブル席が満席になってしまい、カウンターのほうに座りました。ちなみに夫以外は全員女性客でした。

When we got in, all the tables were occupied and only the seats at the bar were available – so we sat at the bar.
私たちのすぐ目の前にはおいしそうな生ハムの塊が…。

An uncured hind leg of the hog was in front of us – looked yummy…
私はそんなにおなかはすいてなかったので、スープランチにしました。スープにサラダ、パンが付きます。

I wasn't too hungry, and ordered the "soup lunch" which came with the bread and salad.
スープはコーンポタージュ。味はごく普通。

The soup was corn potage.  It was OK, nothing special.
サラダには若鶏のグリルしたものが入っていました。日本のサラダはどこで食べても大概ドレッシングがおいしい (アメリカのサラダドレッシングはおいしくないんです) のでうれしい。

The salad had grilled chicken.  The dressing was light and good.
夫は本日のサンドイッチを注文。この日はホットドッグでした。私のと同じコーンポタージュも付いてきました。穂とドッグといってもアメリカのホットドッグとは違い、ザワークラウトなどが入ってドイツ風。一口もらいましたが結構いけます。

My husband ordered "today's sandwich", which was the "hot dog".  But it was not anything like a typical American hot dog.  It had sauerkraut, etc.  I took a bite and it was not bad!
ランチセットには飲み物が付いてきます。私はアイスティ、夫はコーヒー。

Both of our lunch sets came with drink - iced tea for me and coffee for my husband. 
さらにデザートまで注文してしまいました。これはクラシックショコラという名前のケーキで、バニラアイスクリーム添えです。まあわざわざ行く程のことはないと思いますが、近くに用事がある場合は、お値段も手ごろなので気軽に立ち寄れるお店だと思います。

And we ordered one dessert (chocolate cake with vanilla ice cream), as well.  It's a casual and reasonably priced cafe/restaurant, so if you happen to be in the neighborhood, it's a nice option. 

No comments:

Post a Comment