Wednesday, March 28, 2012

Trip to Taiwan-Japan Day 13 (1)(京都 (Kyoto))


今日は午前中美容院に行って、その後お昼ご飯を食べに四条烏丸にやって来ました。しかし、行きたかったお店がまたしてもお休み!
おなかが減ってたのと、雨が降ってきたのとでとりあえず通りかかった COCON KARASUMA に入り、その中のお店、SØHOLM CAFÉ に行きました。

Today I wanted to try one restaurant for lunch, but when we arrived there, we found out it was closed!  So we wandered around the area and decided to go to SØHOLM CAFÉ inside the building named "COCON KARASUMA".  
私はパスタセットを注文。鰯と春キャベツのパスタでした。塩味が効いててまあまあおいしい。

I ordered the pasta lunch set - spaghetti with sardines and cabbage.  It was not bad.  
パスタセットにはパンとサラダもついてきました。

The set came with bread and salad.
夫は本日のランチメニュー、若鶏を低温調理したもの (お料理の名前は忘れてしまいました) を頼んだのですが、これはいまいち。まあ、適当に入ったお店なのでしょうがないですね。

My husband ordered "today's lunch set" with some kind of chicken dish.  This was not that good...
その後四条通を河原町方面までぷらぷら歩き、どこかで休憩しようとなったとき、ふと行きたかったクレープ屋さん、Creperie GARҪON を思い出し、定休日ではないことを祈りながら行ってみました (開いてました)。

Then we took a walk, did some shopping, etc, and stopped at Creperie GARҪON to enjoy crepes. 
ここはたった5席だけのすごーく小さなお店です。お客さんが座っているときは後ろを通れないほど。お手洗いがお店の奥にあるのですが、行くときは奥に座ってたお客さんにちょっと椅子を引いてもらい、蟹歩きで歩かないと通れませんでした。

This shop is very, very tiny and has only 5 seats.
私はマンゴーとグァバのトロピカルジュースを、夫はコーヒーを注文。

For drinks, I ordered tropical juice (guava and mango) and my husband, coffee.
本当はガレットにも挑戦したかったのですがこの時は甘いものが食べたい気分だったので二人ともクレープをオーダー。ハート型のかわいいお皿に乗ってきます。表面はきれいな狐色に焼きあがってます。

They also served galettes, but both of us wanted to eat something sweet and opted for crepes.  The crepes were very thin and beautifully browned.
夫はシンプルに、ブルターニュ風自家製塩キャラメルのクレープ。生地はしっとりもちっとしているのですが、でも端っこの方はかりっとしていておいし~。塩キャラメルも塩味と甘さのバランスが絶妙。

My husband ordered the crepe with Brittany-style home made salted caramel sauce.  The crepe was soft and chewy (but the surface was crunch) and sooo good.  The sauce also had the very nice balance of saltiness and sweetness.
私は炊きたてバナナとヌテラチョコレートソースのクレープ。マシュマロ入りです。本当にバナナがとろ~っととろけていて、炊きたてバナナというだけのことはあります。マシュマロも半分溶けていてこの組み合わせもおいしい! 次回は絶対ガレットに挑戦します。でも次はいつ来られることやら。

I ordered the crepe with banana, Nutella and marshmallows.  Bananas were cooked in advance and almost melted - very good combination!  I will definitely try their galette next time!! 

View Larger Map

No comments:

Post a Comment