Saturday, March 3, 2012

Lunch at Toraya

今日はお寿司が食べたくなって、近所の和食レストラン、虎屋さんへお昼を食べに行きました。11時半の開店直後に行ったのですぐ席に着けましたが15分もすると満席になりました。

Today I wanted to eat some sushi, so we went to a Japanese restaurant, Toraya, near our house.  We were able to get our table as we arrived there right after the opening at 11:30 am, but within 15 min or so, all the seats were occupied (and many people were waiting for tables).
まずはししゃもを頼んだのですが、かなり小ぶりでした。もっと大きいのが食べたい~。

At first we ordered the willow leaf fish (called "shishamo" in Japanese), but they were very small...    I want to eat big ones!!!
夫は天婦羅弁当。

My husband ordered the lunch box with tempra.
天婦羅は海老2匹、さつま芋、お茄子、その他野菜数種でした。からっと揚がっていてそれなりにいけます。

Tempura included two shrimp, sweet potato, egg plant, and some other vegetables.  They were not bad - not too oily.  
天婦羅の横にはから揚げチキン、上げ餃子、鮭の塩焼きなどがありました。

In addition to tempura, the box contained fried chicken, fried dumpling, grilled salmon, etc.
私はちらし寿司。夜のメニューで出てくるちらし寿司よりは小さめ (値段も安い) でしたがそれでもお魚がたっぷり乗っています。久しぶりにお寿司を食べたのでおいしい~。

I ordered the chirashi-zushi (scattered sushi) - a bowl of sushi rice topped with a variety of sashimi. The lunch version is smaller (and cheaper) than the dinner version, but still had lots of fresh fish and was good.  I was happy to eat this dish.
鰻の手巻き寿司を追加で注文。お昼のメニューは丼系やお弁当系が中心で、夫が食べたかったお料理がなかったので、彼は夜のほうがいいといってましたが私がお昼でもおなか一杯になったし十分です。

We also ordered the hand-rolled sushi with eel.  They have limited menu for lunch, and my husband prefers dinner as the dish he wanted to eat was not available for lunch, but I am satisfied with their lunch menu.

No comments:

Post a Comment