Saturday, December 4, 2010

China Town & Boston Common

今日は朝早くに夫がチャイナタウンに行く用事があったので、一緒について行って朝ごはんを食べました。今回はこの嚤嚤喳喳というレストランで飲茶。

Today my husband had to go to China Town early in the morning, so we went there together to have some breakfast.  This time, we went to the restaurant called "Bubor Cha Cha" for Dim Sum.
ここはカートで運ばれてくる飲茶を自分で取るスタイルではなく、メニューから選んで注文する方式。どれも一皿$2.50です。

Here, Dim Sum dishes are ordered from the menu, not served from moving trolleys.  Every dish is $2.50.
海老腸粉。ここのは干海老が使ってありました。夫は干海老のほうが風味があって好きらしいですが、私は普通の海老のほうが好みかも。

Rice noodle rolls.  At this restaurant, dried shrimp instead of fresh shrimp was used.  My husband  liked it because dried shrimp gave more flavors, but I prefer fresh shrimp.
焼売。これは注文していなかったのですが、お店が間違えて持って来ました。注文してないと言ったのですが食べていいというので遠慮なくいただきました。

Shaomai.  The waitress served this dish by mistake (we did not order it).  Luckily she said we could eat them, so we did!
ふかひれ入りの蒸餃子。ふかひれがどこに入っているのかわかりませんでした。とほほ。

Dumplings with shark fins.  I did not see or taste shark fins, though...
韮と海老の焼き餃子。焼き立てで、皮がぱりっとしていてなかなかいけます。

Leek and shrimp grilles dumplings.  They were fleshly cooked, so the dumpling skin was very crispy and good.
腐皮捲。湯葉の中に豚肉などが入っています。これは他のレストランに比べて湯葉がおいしい。

Tofu skin rolls.  I like this tofu skin compared to other restaurants' ones.
糯米雞。

Lotus leaf rice.
蓮の葉に包まれた糯米の中には中華ソーセージや鶏肉、椎茸などが入っています。

Inside the sticky rice wrapped in a lotus leaf, there were may Chinese sausages, chicken, mushrooms, etc.
排骨。これは普通。メニューから注文するスタイルの良いところは全部作りたてなので餃子や焼売の皮がだれてなくておいしいところですね。

Spare ribs.  This was just OK.  Here every dish is cooked to order, so everything tasted fresh. 
朝食後は Eldo Cake House へ行って熱々のミルクティーとケーキをいくつか買いました。

After the breakfast, we went to Eldo Cake House to get a cup of hot milk tea and some sweets.
ここはちょっと(かなり?)懐かしい感じのケーキや他の焼き菓子を売っています。素朴な味ですがけっこういけます。

Here you can get many varieties of Chinese sweets.  They look very simple but taste good.
その後ダウンタウンに向けて Poirot と一緒にお散歩。どこもかしこもクリスマス一色です。

Then we walked to the downtown with Poirot.  Christmas everywhere!
街灯にもかわいらしい飾りが。

Cute decorations on the street lights.

このテントの中で、クリスマスマーケットがオープンしていました。

The Christmas market was open inside this tent.
これはマーケットの中のお店の前にあった足のオブジェ。Poirot が興味律々で眺めていました。

This is the object decorated in front of the shop in the market.  Poirot was very curious about it.
このお店ではバクラバなどのお菓子を売っていました。味見させてもらったところ、思ったよりも甘くなくておいしかったので(バクラバは普通とても甘いのであまり好きではないのですが)、一箱購入。Poirot がすごく食べたそうにしていたのが笑えました。

Another shop was selling baklava.  I tasted it, and it was good and not too sweet (usually baklava is very sweet and I don't like it very much).  So we purchased one box.
そのまま歩いて Boston Common まで到着。Frog Pond ではたくさんの人達がアイススケートを楽しんでいました。

Then we kept walking to Boston Common.  Many people were ice skating in the Frog Pond.
Frog Pond の向かいにある公園のゲートに座っている蛙君もクリスマスの衣装に衣替え(わかりにくいですが、サンタの帽子をかぶっています)。

The frog on the gate of a park across the Frog Pond was also decorated for Christmas (difficult to see, but it is wearing a Santa hat).
騎馬警察の馬。かなり寒かったのですが、この後結構長い間公園を歩き回りました。

A horse for the Boston Common Park Ranger.
その後またチャイナタウンに戻って来て、お昼ごはんをテイクアウトするため台湾カフェ (Taiwan Cafe) へ。私は鳥もも肉のフライセットを注文。ゆで卵、野菜の炒め物と魯肉飯、それにスープが付いて$5.50はかなりお得です。


Then we walked back to China Town, and ordered take-out dishes at Taiwan Cafe.  I ordered "Crispy Chicken Quarter Leg On Rice Platter", which comes with some vegetables, a boiled egg and a cup of soup.  It is only $5.50, which is very good deal.
夫はポークのフライセットを注文。これも同じく$5.50です。ボリュームたっぷりなので一度には食べ切れません。この他にもパンなど色々買って持ち帰りました。あまりチャイナタウンには来ませんが、たまにはいいですね。

My husband ordered "House Special Fried Pork Chop On Rice Platter ".  This was also $5.50.  We also got some bread, etc.  We don't come to China Town very often, but it is nice to come here once in a while!

No comments:

Post a Comment