Thursday, December 30, 2010

Trip to Portugal Day 6 (4) (Sintra - Castelo dos Mouros)

途中でくじけそうになりながらも何とか無事ムーア城跡に到着しました。

I almost gave up on the way, but we finally arrived at the Castle of the Moors.
2匹の猫ちゃんも岩の隙間で雨宿り。

Two cats were under the rocks to escape from the rain...
この後一応雨も止みました。いよいよムーア城跡を見学です。

But soon after the rain stopped, and we started looking around the castle.
ここは名前が示すように、もともとはムーア人が8,9世紀ごろにお城を建てたのですが、今残っているのは19世紀に建て直された城壁のみです。

This castle, as indicated by its name, is of Moorish origin, but the current building is the result of a romantic renovation carried out in the 19th century by King Ferdinand II.
城壁はず~っと上のほうまで続いています。上のほうは霧で霞んでよく見えません。

The castle has two walled segments, and both are very high.
私たちも城壁を登り始めます。

Visitors can walk on the wall, and of course we headed to the tower on the top.
先程まで降っていた雨で階段が濡れていて滑りやすいので転げ落ちないようにゆっくりと登りました。

The steps were wet and slippery because of the earlier rain, so we went up slowly and carefully, not to fall down...
これは城壁の中腹からシントラの町を見下ろしたところ。王宮が見えます。

The view of Sintra from the wall on the middle way to the top.
階段を登って更に上を目指します。

Keep going up!
ふと後ろを振り返ってみると、こんな景色が。こうやって見るときれいですが、実際はかなり怖いです。柵も手摺もないので、ちょっとよろめいたりしたらまっ逆さまに下まで落ちていってしまいそう。

When looked back, I saw this magnificent view.  But actually it was very scary as well since there was nothing to protect or stop you from falling down (fence, ropes, etc) if you stumble.
でもさすがに苦労してここまで来た甲斐があって (おとなしくバスに乗っていれば、しなくてもよい苦労だったのですが)、こんな絶景が見られました。

Our hard work (well, it was unnecessary if we would have taken the bus) was rewarded - the view was really breathtaking.
ここが城壁の頂上です。ここは遮るものが何もないので風がすごく強く吹いていて、壁につかまっていなければ立っているのも怖いほどでした。あまり高い所は得意ではないので、夫と2人写真を撮りあった後はすぐに降りてきました。

This is the top of  the tower.  It was very windy on the top, and I had to hold onto the wall to keep myself stand.  I am not very good at the height, so after I asked my husband to take a picture of me, I immediately came down.
下りは下りでまたこれが結構怖いんですよね。階段も急だし。

Going down, though, was as scary as going up.  The steps were very steep.
城壁は2つあるので、いったん下まで降りてきた後もう1つの方にも登りました。

After we finished one of the segments, we went to concur the other one!
かなり疲れましたが、来て良かったです。

We were exhausted, but I was glad we came here.

No comments:

Post a Comment